Pääsiäisenä aloitin virkkaamaan pitsiä Novitan uusimman lehden mukaan. Ohje oli pyyhkeen pitsi, mutta mietin virkatessani, etten sitä kyllä pane pyyhkeeseen! Lankana Kotiväki, virkkuukoukku 2,5. Virkkasin 13 kertaa pyyhepitsikuvion, yhdistin ne pyöreäksi ja päätin kokeilla josko saisin aikaan hameen. Virkkasin pylväs, 1 jetjusilmukka toistolla 5 kerrosta, kavensin 4 kertaa ja toistin tämän. Sitten virkkasin loppuosan 10 pylväs-ketjusilmukka toistoa ja kavennus. Kun kappale oli 23cm + pitsi tein koko ajan pylväitä ja jatkoin edelleen kaventamista samaan tyyliin. Hameen ollessa 33cm+ pitsi päätin työn. Virkkasin vielä ketjusilmukoilla nyörin.

Ja pikkuneiti oli todella onnellinen uudesta hameesta!

Lisäksi virkkasin vielä yhden kukan, ohje täältä: http://ninuskan.blogspot.com/2010/11/ruusun-aika.html

Ja sain Pihlalta tunnustuksen, kaunis kiitos siitä!

Tähän kuuluu kolme tehtävää:

 

  1. Kerro linkin kera, keneltä sait tunnustuksen.
  2. Kerro seitsemän satunnaista tosiasiaa itsestäsi.
  3. Anna tunnustus 15 blogille/bloggaajalle

1. Tunnustus tuli Pihlalta, blogi löytyy osoitteesta http://puikotkoukussa.blogspot.com/

2. Tosiasioita itsestäni.... apua! No:
- Olen koittanut joulusta saakka korjata saumurini langansäätöjä, siinä onnistumatta. Ketuttaa! Enkä vieläkään ole saanut vietyä sitä huoltoon.... Ehkä ensikuussa...
- Olen pitänyt käsitöistä pienestä pitäen. Pitsinnypläys on ainoa, mikä ei iske ja mitä en osaa.
- Olen todella surkea kielissä, mutta silti saan palkkani yhtenä osana kielilisää, kun teen töitä viittomakielellä.
- Olen ortodoksi.
- Tykkään leipomisesta.
- Olen harrastanut kansantanssia 1. luokalta lähtien ja harrastan sitä edelleenkin.
- Tahtoisin muuttaa takaisin Savoon, mistä olen lähtöisin. Mutta siellä ei ole töitä, niin on "tyydyttävä" Tampereeseen.

3. Taidan olla laiska ja jättää antamatta tätä kenellekkään, ottakoon haasteen vastaan kuka haluaa!